Успішна співбесіда - запоруки успіху
Главная  /   С чего начать?  /   Собеседование  /   Успішна співбесіда - запоруки успіху
Как подготовиться к интервью с работодателем? Прочитаете о том, что обязательно нужно сообщить при встрече, а о чем лучше умолчать. Виды собеседований, к чему нужно быть готовым, чтобы пройти успешно интервью. 
Успішна співбесіда - запоруки успіху
23.07.2008
Успішне проходження співбесіди – це справжнє мистецтво. Мистецтво спілкування, вміння відчувати міру у своїх словах і здатність контролювати свої несвідомі реакції. Якщо ти боїшся співбесіди, сподіваємося, наші поради допоможуть тобі позбутися цих страхів. Щоб пройти співбесіду і отримати бажану посаду, треба вміти поставити себе на місце працедавця, зрозуміти і відчути, які вимоги будуть ставитися до людини, яка претендує на цю роботу. Вивчення цього мистецтва вимагає часу, але навчитися йому можна.

Для досягнення позитивного результату вам потрібно пройти два етапи – підготовку до співбесіди і власне розмову.

Перший етап – підготовка до співбесіди

Спочатку потрібно зібрати якомога більше відомостей про фірму і людей, з якими ви збираєтеся зустрітися. Про організацію, в яку ви ідете на інтерв’ю, вам потрібно знати: чим вона займається, які перспективи у цього напрямку, протягом якого часу існує, її юридичний статус, якої думки про організацію преса, чи має партнерів за кордоном, наскільки стабільним є склад керівництва. Знайти необхідну інформацію вам допоможе продукція компанії, рекламні брошури, статті в газетах і журналах. Певне, достатньо суб’єктивне враження “зсередини” про організацію дасть спілкування з людиною, яка є чи була її співробітником.

Дуже важлива частина підготовчого етапу – продумування відповідей на запитання, які, скоріше за все, ви почуєте. Дачи відповідь намагайтеся не нервуватися, адже інтерв´юеру це буде помітно і йому здаватиметься, що ви боїтеся співбесіди чи щось приховуєте. Зрозуміло, що ці відповіді повинні не тільки надавати вам впевненості у собі, але і підвищувати ваші шанси на успіх. Серед таких запитань:

• Що ви можете розказати про себе? (коротка розповідь, мінімум автобіографії, максимум – навичок і досвіду, корисного для нової роботи)

• Чому ви обрали нашу компанію? (можливості росту,..)

• Які ваші сильні сторони? (перш за все - риси, корисні для організації)

• Які ваші слабкі сторони? (негативні риси, які мають і позитивний аспект)

• Чому ви хочете отримати цю роботу? (“продайте” себе)

• У чому ми виграємо, якщо приймемо вас?

• У вас є ще якісь запитання?

• Чи маєте ви інші пропозиції роботи?

• На яку заробітну платню ви розраховуєте?

Відповідь на останнє запитання часто стає проблемою. Людину, яка назве дуже низьку платню, скоріше за все, будуть вважати поганим спеціалістом. Людину, яка оцінить себе зависоко, - надто амбіціозною. Людина, яка вгадала або дізналася про реальну платню за таку посаду в компанії, виявляється, не використала усіх можливостей – можливо, вона могла би отримувати більше. Тому варто торгуватися. А для цього – задавати т.зв. змістовні “атакуючі запитання”. Ці запитання повинні враховувати істинні інтереси працедавця і ситуацію конкретної співбесіди. При вміло поставлених запитаннях за певний час працедавець сам запитує, чи влаштує вас певна платня, і тепер ситуація у ваших руках.

А от перелік нестандартних запитань, для яких також непогано підготувати відповіді, які би підвищували ваші шанси на отримання потрібної посади:

• Що ви робили сьогодні?

• За що вас критикували останнім часом?

• Ви частіше погоджуєтесь чи сперечаєтесь. Чому?

• Наскільки ви відчуваєте людей, що вас оточують?

• Опишіть, будь ласка, ідеального керівника.

• Які з посадових обов’язків ви виконуєте з найбільшим успіхом?

• Назвіть три ситуації, в яких вам не вдалося досягнути успіху. Чому?

• Назвіть три моменти, які ви боїтеся виявити на новій роботі?

• Як ви мотивуєте інших?

• Як ви зрозумієте, що досягли своєї мети?

Вам потрібно психологічно підготуватися, щоб ваше хвилювання не виявилося сильнішим за вас.

Одним допомагає те, що вони ніби дивляться на себе збоку, як у кіно, інші кілька разів продумують можливі варіанти протікання подій, треті уявляють щось дуже приємне і спокійне, коли відчувають, що почали хвилюватися. Отже, вам потрібно виробити свій спосіб заспокоюватися у складній ситуації.

Для того, щоб не запізнитись на очікувану співбесіду, вам потрібно з’ясувати, де точно знаходиться потрібна організація і скільки часу потрібно на дорогу. Не забудьте про копії дипломів, резюме, рекомендацій, підготуйте імена і телефони осіб, які можуть вас порекомендувати. Бажано мати запас часу на випадок, якщо співбесіда затягнеться. А перед виходом не забудьте зазирнути у дзеркало – це додає необхідної впевненості.

Етап другий – сама співбесіда Отже, ви вчасно прийшли в кабінет людини, з якою маєте спілкуватися, почуваєтеся достатньо впевнено і приблизно уявляєте собі, як будете відповідати на поставлені запитання. Вам потрібно знати ще кілька правил, щоб справити приємне враження:

• вітаючись з представником компанії, не подавайте руку першим,

• сідайте, коли вам пропонують це зробити,

• уважно слухайте і притримуйтесь того напрямку у бесіді, який задає співрозмовник,

• намагайтеся зрозуміти, навіщо задане кожне запитання, і відповідати, чесно описуючи свої кращі риси,

• не займайтеся зайвою саморекламою – краще описувати свої позитивні риси у межах поставленого запитання з ілюстраціями конкретними фактами,

• ні в якому разі не брешіть, але пам’ятайте про міру своєї відвертості,

• не критикуйте колишніх керівників і колег,

• знайдіть необхідну міру цікавості, врівноваженості і бадьорості, самостійності, ввічливості,

• не демонструйте співрозмовнику цинізм, негнучкість поглядів, нетерпимість до критики, зайву матеріальну зацікавленість, відсутність цілей і задач, небажання вчитися,

• причини колишніх звільнень краще пояснювати аргументовано, але без зайвих емоцій і образ,

• намагайтеся уникати обговорення власних особистих і фінансових проблем,

• варто назвати заробітну платню, яку ви хотіли б отримувати, але тільки тоді, коли вас про це спитають,

• після інтерв’ю варто подякувати співрозмовнику за увагу.

Не забувайте! Під час співбесіди козирем є чарівність, в якій поєднуються приємна зовнішність (не обов’язково модельна), інтелект, вміння спілкуватися, правильно підібрана інтонація (не інтимна!), інтерес до інших, почуття власної гідності і шарм.

У деяких компаніях прийнято прощатися приблизно так: “Дякую. Якщо нам буде потрібна ваша допомога, ми зателефонуємо пізніше.” І це може означати як те, що вони мають провести співбесіди з іншими бажаючими, так і ввічливе “ні”. Можна запитати, коли вам зателефонують, і , якщо визначений термін пройшов, делікатно з’ясувати, у чому справа. А до того варто проаналізувати те, як відбувалася співбесіда, що вам вдалося з задуманого, що ви робили правильно, а що – ні.

Якщо ж можливе місце роботи справило на вас неприємне враження, якщо вам щось сильно не подобається у майбутніх співробітниках, то варто добре подумати, чи приймати таку пропозицію. Не забувайте, що знайти роботу не важко, якщо об’єктивно оцінити співвідношення власних бажань і здібностей.

Источник: Львів психолог
Все права защищены © 2011
Обратная связь
Работа от лучших работодателей