Як складати резюме (СV) та мотиваційний лист.
Главная  /   С чего начать?  /   Резюме (CV) и сопроводительное письмо  /   Як складати резюме (СV) та мотиваційний лист.

В данном разделе вы узнаете о том, как правильно составить резюме и сопроводительное письмо. Примеры и шаблоны на русском и английском языках. 

Як складати резюме (СV) та мотиваційний лист.
25.12.2008
Сьогодні рідко в якого студента виникає питання, що таке резюме або CV та для чого воно потрібно. Хоча не так багато випускників можуть відповісти, як скласти своє резюме таким чином, щоб на нього звернув увагу роботодавець.

Як складати резюме або СV?

Цікавим, можливо, є факт, що роботодавець витрачає на попереднє знайомство з будь-яким CV в середньому від 20 до 30 секунд! Твоє резюме створює перше враження про тебе, тому має сенс зробити його привабливим для роботодавця.

Для початку, декілька важливих порад щодо формату резюме. Для студентів старших курсів або випускників, резюме на одну сторінку цілком достатньо. Якщо ти подаєш CV у міжнародну компанію, варто його скласти також англійською мовою. Можливо з ним захоче ознайомитись носій мови. Включи сюди ті свої вміння, навички та досягнення, які відповідають вимогам відповідної організації. Слідкуй за тим, щоб стиль викладення фактів був послідовним, а речення короткими. Уникай абревіатур, оскільки не всі знайомі з тими скороченнями, які відомі тобі. Використовуй шрифт розміру 10-14, оскільки інші важко читати, та роби розумні пропуски між рядками.

Якщо ти його відсилаєш електронною поштою, будь ласка, перевір, чи можна його відкрити та прочитати на будь-якому комп’ютері. Обов’язково перевір, щоб не було орфографічних та граматичних помилок. Інколи, помилки можуть стати вирішальним фактором, щоб не запрошувати тебе на співбесіду, якщо мова йде про вакансії, де грамотність є необхідною кваліфікацією (перекладач, виконавчий асистент, і т.п.).

Структура резюме також має важливе значення. На початку резюме завжди подається контактна інформація (Contact Information): твоє ім’я та прізвище, адреса, номери телефонів та електронна адреса, за якою тебе можна знайти. Зверни обов’язково увагу, щоб твоя електронна поштова скринька не була переповненою.

Досить важливим є розділ “Ціль” (Objective), що визначає галузь діяльності та назву позиції, яка тебе цікавить. Іншими словами, чим би ти хотів займатися. Наприклад: “Ціль: отримати роботу молодшого спеціаліста у податково-юридичному відділі компанії “Ернст енд Янг” на 20 годин на тиждень.” Зазначення твоєї цілі працевлаштування допоможе, якщо ти хочеш створити враження про себе, як про людину, що впевнена в собі та знає, чого хоче. Хоча цей розділ не стане тобі у нагоді, якщо ти викладеш ціль нечітко або незрозуміло.

Секцію “Освіта” (Education) краще розпочати із останнього вищого навчального закладу, в якому навчаєшся або щойно закінчив. Зазнач спочатку роки, потім назву Університету, країну та місто, факультет і спеціальність. Включи інформацію про дипломи з відзнакою, якщо такі є, чи про іменні стипендії, якщо навчався за кордоном.

Якщо в тебе є досвід роботи або ти проходив практику, це варто зазначити. Спочатку вкажи останнє місце роботи, а потім у зворотному хронологічному порядку всі інші. Намагайся, щоб було зрозуміло, коли, де та ким ти працював. Не засмучуйся, якщо досвіду в тебе нема. Оскільки ти ще навчаєшся в університеті, то роботодавець навряд чи очікує від тебе великого послужного списку.
Можливо, в тебе немає досвіду роботи, але є досвід участі у студентських проектах, наприклад, ти є членом AIESEC, чи ти брав активну участь у позанавчальних молодіжних ініціативах та тренінгах. Тоді зазнач всі свої досягнення в резюме, це може зацікавити роботодавця.

У розділі, що призначений навичкам, варто вказати, на якому рівні ти володієш комп’ютером та іноземними мовами. Для багатьох міжнародних компаній знання іноземних мов є необхідною вимогою.

Коли резюме складено, варто подивитись на нього очима роботодавця, тобто відповісти собі на питання, чи легко його читати та скласти про тебе позитивне враження, чи демонструє воно твою здатність та потенціал виконувати роботу, чи відповідає вимогам роботодавця. Сподіваємось, що після критичного аналізу з твого боку, ти зможеш краще скласти своє CV та отримати роботу своєї мрії. Твій час того вартий!

Як правильно складати мотиваційні листи

Зазвичай, метою мотиваційних листів є коротка попередня презентація Вашого резюме для привернення уваги роботодавця. Мотиваційний лист наголошує саме на тій інформації, що відповідає вимогам позиції, яка Вас цікавить.

Для початку радимо витратити певний час і більше дізнатись про компанію-роботодавця. В листі краще звертатись до тієї компанії, в яку Ви надсилаєте своє CV. Якщо Ви складаєте мотиваційний лист англійською мовою, використовуйте активний стан. Уникайте жаргону та кліше, а також обов’язково перевірте лист на грамотність. Якщо Ви надсилаєте лист електронною поштою, викладайте його саме в просторі листа, не треба прикріплювати його як документ. Будьте ввічливі, позитивні та використовуйте формальний стиль спілкування. Мотиваційний лист повинен бути коротким, зрозумілим та легким для читання. В першому абзаці зазначте, чому Ви пишете і зацікавлені саме в цьому роботодавцеві. Потім зосередьтесь на тих своїх навичках та кваліфікаціях, які Ви можете використати саме в цій роботі. Назвіть одне чи декілька значних досягнень або здібностей, які характеризують Вас як сильного кандидата, але не перебільшуйте свій досвід. Радимо уникати цитат з Вашого CV. Наприкінці одним реченням напишіть, яка мета Вашого листа, зверніть увагу роботодавця на резюме, що додається разом із листом, та залиште Вашу контактну інформацію. Бажаємо успіхів!

Інформація надана компанією Ernst & Young спеціально для career.ua

Источник: career.ua
Все права защищены © 2011
Обратная связь
Работа от лучших работодателей