Для чого потрібне резюме?
Главная  /   С чего начать?  /   Резюме (CV) и сопроводительное письмо  /   Для чого потрібне резюме?

В данном разделе вы узнаете о том, как правильно составить резюме и сопроводительное письмо. Примеры и шаблоны на русском и английском языках. 

Для чого потрібне резюме?
07.05.2008
Резюме — один з найефективніших інструментів пошуку роботи. Це короткий виклад найважливіших для працедавця фактів вашої біографії, зазвичай пов’язаних з вашою роботою, навичками та знаннями. Як правило, на перегляд резюме витрачається не більш однієї хвилини, тому дуже важливо одразу ж привернути увагу працедавця, зацікавити його і спонукати призначити з вами інтерв’ю.

Під час написання резюме важливо пам’ятати про те, що воно стане вашою візитною карткою і повинно виділяти вас зі всього потоку людей, що шукають роботу.

Структура резюме

Резюме повинно складатися з 1-2 сторінок і може бути у кількох стандартних форматах (хронологічне, функціональне і змішане резюме). Незалежно від обраного формату, будь-яке резюме складається з таких блоків:

Контактна інформація - Ім´я та прізвище (по-батькові можна й не писати); - Адреса (повністю, включно з індексом); - Номер телефону (домашній, контактний, робочий, включаючи код міста, але робочий лише у випадку, якщо у вас є достатньо часу і можливості говорити під час роботи); -

Адреса електронної пошти (якщо у вас досі немає своєї електронної скриньки, перед відсиланням резюме обов’язково її створіть).

Мета

В формулюванні мети повинен бути короткий опис того, на одержання якої посади ви претендуєте і з яких причин, рамки професійних інтересів. Якщо у вас кілька різних цілей, то можна скласти два-три варіанти резюме. Краще зробити кілька варіантів резюме, сфокусованих на різних аспектах, ніж одне загальне.

Кваліфікація

Коротко вказана найважливіша для потенційного працедавця інформація про ваші професійні навики, сильні сторони і досягнення.

Досвід роботи

Це найважливіший блок резюме, в якому описується досвід роботи приблизно з аостанні 10 років за такою схемою: - назва компанії; - напрям роботи компанії; - термін роботи; - посада (або декілька, якщо кар’єра розвивалася успішно); - посадові обов’язки; - професійні навики та досягнення.

Освіта

Чим більше часу сплило після закінчення навчального закладу, тим менше місця повинен займати цей пункт в резюме; а от випускникам та студентам варто поміщати його перед трудовим стажем, тому що досвід роботи якщо і є, то не такий значний. Можна повідомити про нагороди, підкреслити навчальні дисципліни, що можуть особливо придатись на новій роботі. Вартує зазначити додаткові курси, семінари, тренінги, стажування і тд.

Додаткова інформація

Тут необхідно вказати рівень володіння іноземними мовами та комп´ютером, наявність прав водія, членство в професійних організаціях і т.ін. (захоплення варто згадувати лише у випадку, якщо вони тісно пов´язані з майбутньою роботою).

Про що не слід писати в резюме?

Не потрібно включати в резюме: - заголовок: «Резюме», «CV» і т.д. ( з вигляду документу і так зрозуміло, про що він); - усю трудову біографію (насправді потенційного роботодавця цікавлять лише останні 3-5 місць роботи та період не більш 10 років); - ваші фізичні дані та опис стану здоров’я; - фотографію; - ваші слабкі сторони; - причини, з яких ви йшли з роботи; - вимоги до зарплати; - рекомендаційні листи або імена людей, котрі можуть вас поркомендувати (підготуйте цей список окремо — він може знадобитися на співбесіді).

Яким повинно бути резюме?

Основні вимоги до стилю написання резюме: - стислість; - конкретність; - активність (ніколи не пишіть «брав участь», «надавав допомогу» і т.д.; такі формулювання наводять на думку, що це були разові роботи); - чесність.

Уникайте використання займенника «я». Необхідно бути гранично конкретним у виборі формулювань.

Не слід писати: - займався навчанням; - сприяв зменшенню помилок; - швидко засвоюю нові знання.

Варто писати: - навчив двох нових службовців; - скоротив помилки на 15%, заощадивши фірмі $40 тис.; - освоїв нові процедури в рекордно короткий термін - за два тижні.

Не будьте багатослівні й уникайте пасивних форм.

Не слід писати: - відповідав за виконання... - знаходив застосування наступним можливостям... - ніс відповідальність за...

Варто писати: - виконав... - ефективно використовував... - відповідав за...

Віддавайте перевагу позитивній інформації.

Не слід писати: - залагоджував скарги; - перешкоджав зниженню частки продажів; - перейшов з посади...

Варто писати: - допомагав клієнтам в... - підвищив потенціал продукту на ринку; - просунувся на посаду...

Зосереджуйте увагу на досягненнях.

Не слід писати: - проробив там три роки; - виконував додаткову роботу.

Варто писати: - отримав підвищення та двічі — збільшення платні; - завжди виконував роботу в строк.

Коли резюме вже написане

- попросіть когось, хто добре володіє мовою, якою складене резюме, перевірити текст; - в описі теперішньої роботи використовуйте дієслова теперішнього часу, наприклад «працюю», «проектую» — відповідно, при описі попередніх місць роботи використовуйте дієслова минулого часу; - будьте послідовні: якщо використали скорочення один раз, використовуйте його й далі (проте краще всі найменування приводити повністю); - уникайте довгих фраз і мудрованих слів; - чітко виділяйте заголовки; - простежте, щоб резюме було оформлено в єдиному стилі; - вибирайте стиль, який буде легко читатись (великі поля, не дрібний шрифт, достатня відстань між рядками і т.ін.); - використовуйте якісний папір білого кольору; - бажано умістити резюме на одній, максимум двох сторінках; - переконайтесь, що зможете підтвердити всю інформацію, включену до резюме.

Источник: Анкор
Все права защищены © 2011
Обратная связь
Работа от лучших работодателей